класифікація фарб

Класифікація фарб

Як читач вже здогадався, основна відмінність автофарб одна від одної полягає в їхньому хімічному складі. Різновидів багато, проте основних груп усі три. А саме:

  • Алкідні емалі;
  • Акрилові емалі;
  • Меламіноалкідні емалі.

Як приклад візьмемо акриловий склад. У нього входить основа зі смол, що досить швидко застигають при твердінні, пігментний наповнювач (або просто пігмент) і набір наповнювачів, що покращує стійкість, пластифікуючі властивості та швидкість схоплювання фарби. Розширена класифікація фарб за складом виглядає так:

  • Алкідна емаль. Це недорогий склад. Простий у нанесенні, створює блискучу, рівномірну поверхню з гарною стійкістю до зовнішніх факторів, серед яких дія ультрафіолету, механічні дії, перепади температур тощо;
  • Нітроемаль. Емаль на основі целюлози. Часто позначається як НЦ. Універсальний склад, яким можна пофарбувати заздалегідь оштукатурені або відгрунтовані поверхні – кузов авто, стіни, вироби з дерева (їх можна не ґрунтувати);
  • Синтетична емаль. Вона ж меламіноалкідна. Склад довго наноситься, напилюється в кілька шарів і повністю схоплюється при температурах від 110°З вище;
  • Целюлозна емаль. Швидко наноситься та висихає, внаслідок чого така емаль затребувана у малярських майстернях при дрібному ремонті ЛКП. Склад не формує яскравого, насиченого кольору, тому його наносять у кілька шарів;
  • Акрилові фарби. Двокомпонентний склад, що відрізняється стійкістю до зовнішніх факторів та відмінним блиском. Після нанесення акрилової фарби на кузов не обов’язково наносити лак;
  • Фарби на водяній основі. Екологічні та прості у нанесенні склади. Недоліком є ​​тривалий час висихання;
  • Металі, перламутри. Служать для надання незвичайного кольору кузова та додавання ефектів – переливів, мерехтіння, холодного тону. Відрізняються від звичайних фарб спеціальними пігментами.
фарби для кузова

Далі ми розглянемо переваги та недоліки найпоширеніших видів автомобільних фарб. А перед цим розберемося, які ефекти можу давати емалі. Це особливо важливо, якщо ви хочете повністю замінити старе ЛКП або відновити пошкоджене – ефекти повинні збігатися або не перебивати один одного.

А вони можуть бути такими:

  • Матова поверхня. Надання кузову такого ефекту називають матуванням. Візитна картка алкідних емалей;
  • Глянець. Глянцеву поверхню формують практично всі автомобільні фарби, за винятком алкідних;
  • Металик. Ефект досягається нанесенням фарб зі світловідбиваючими пігментами. Нанесення таких фарб краще довіряти фахівцям;
  • Перламутр. Також задається спеціальним пігментом. Результат: перелив квітів кузова авто під різними кутами.
автомобільні фарби

Існують і дуже специфічні ефекти, які важко піддаються опису. Наприклад, автомобільні ксераліки, що наносяться при тришаровому фарбуванні, дають блиск, перламутр та ефект шовковистої плівки. Склад дуже специфічний, відрізняється високою вартістю щодо інших фарб. Чим визначається “специфічність”? Блискітками, які додаються в фарбу. Вони відмінно доповнюють темно-зелену, червону, фіолетову та синю колірну основу.

Якщо вам не цікаві яскраві фарби з особливими ефектами, на кшталт ксераликів і металиків, то чудовим рішенням стануть автоемалі солід. Так називають фарби однотонного типу. Зазвичай це акрилові чи біндерні базові склади. Останні слід покривати лаки. Зазначимо, що беззернова автофарба типу солід цілком може бути і базовою, хоча менеджери магазинів автохімії часто називають їх звичайними акриловими фарбами. Інша і навіть точніша назва: неефектні фарби.

Підібрати фарбу для повного оновлення або дрібного ремонту кузова не так складно, як здається. А ось у її нанесенні є безліч нюансів. Ви можете потренуватися з недорогою фарбою, щоб набити руку. Універсальний варіант: акрилова автоемаль із середнього цінового сегмента. Приємний блиск, великий ресурс, стійкість до зовнішніх впливів – ось її основні переваги. Алкідні склади обійдуться дешевше. Вибір виробник грає далеко не останню роль. Перед покупкою варто вивчити рейтинги фірм.