Джерело: 1kr.ua

У Кривому Розі ще у 2017 році після реконструкції дороги на вулиці Вільної Ічкерії на тротуарі з’явилась так звана велосмуга, про невідповідність усім вимогам державних будівельних норм якої вже понад 8 років говорять велосипедисти міста.

Під час її інспекції в межах спецпроєкту «Першого Криворізького» «Ок? Чи не ок?» голова громадської організації «Велокривбас» Анна Атаманчук засвідчила:

«Замість повноцінної велосипедної інфраструктури тут намалювали смугу фарбою… просто на тротуарі. Такий підхід суперечить як державним будівельним нормам, так і логіці міського планування».


Нагадаємо, що журналісти нашої редакції не вперше пишуть про стан велоінфраструктури на вищезазначеній вулиці, тоді ми інспектували велосмугу з Аріною Орловою, яка на той момент була PR-менеджеркою ГО «Велокривбас».

Зазначимо, що за чинними державними будівельними нормами, ширина односторонньої велодоріжки має становити щонайменше 1,85 метра (при новому будівництві) або 1,5 метра (при реконструкції), двостороння — відповідно 2,5 і 2 метри. На вулиці Вільної Ічкерії ці параметри повністю проігноровані.

«Велосмуга на тротуарі занадто вузька, небезпечна, немає з’їздів, не облаштовано велопереїздів. Велосипедист змушений зупинятись, злазити, йти пішки через кожен поворот або заїзд на заправку», — пояснює Анна Атаманчук.


Також Анна розповіла, що ГО «Велокривбас» ще 10 років тому долучалась до розробки загального плану велоінфраструктури Кривого Рогу. Але проєкт так і не реалізувала міська влада, тобто він «залишився в шухляді».

«Ми маємо мати загальне бачення, як усе поєднується. Поки що цього в Кривому Розі немає. І доти, поки місто не усвідомить, що велосипедист — це повноцінний учасник руху, а не хобіст, ситуація не зміниться», — підсумовує Анна Атаманчук.

У відео «Першого Криворізького» нижче — повна інспекція, можливі рішення про переваги велотранспорту.